White label alebo private label výživové doplnky – ktorá z možností je lepšia?

Ste si istý, že chcete predávať alebo vytvoriť vlastné produkty. Popri hľadaní výrobcu pravdepodobne narazíte na pojmy white label a private label výživové doplnky. Ktoré si vybrať? Pokiaľ investícia do vlastnej výrobnej linky neprichádza do úvahy, obe alternatívy sú dobrou voľbou. A hoci sa tieto pojmy často používajú ako synonymá, sú medzi nimi isté rozdiely. Poďme si ich vysvetliť, aby ste sa mohli informovane rozhodnúť predtým, než zaplníte svoj sklad produktmi.

V oboch prípadoch ide o výrobu treťou stranou. Inak povedané, výživové doplnky predávate pod svojou značkou, ale vyrobí ich pre vás niekto iný. 

WHITE LABEL VÝŽIVOVÉ DOPLNKY

White label výživové doplnky majú hotové receptúry, ktoré sa naplnia do obalu a vy naň nalepíte svoju etiketu. To znamená, že si vytvoríte svoju značku (logo, názov, farby atď.), ale nemáte kontrolu nad zložkami ani obalom. 

Takéto produkty si nevyžadujú vaše odborné znalosti, pretože výrobca má potrebné know-how. Na druhej strane ide o všeobecné produkty, ako sú vitamíny a minerály, ktoré môžu predávať mnohí ďalší podnikatelia. Preto je váš branding jediným spôsobom, ako spomedzi nich vyniknúť.

Či už ste majiteľka salónu krásy, osobný tréner, fyziterapeut alebo jednoducho nadšenec zdravého životného štýlu – predaj výživových doplnkov je skvelý spôsob, ako dokážete prepojiť svoju vášeň s podnikaním. Keďže trh s výživovými doplnkami zaznamenáva stabilný rast a nič nenaznačuje, že by sa rast mal spomaliť, čoraz viac ľudí predáva výživové doplnky pod vlastnou značkou. Pred uvedením svojich produktov na trh však potrebujete poznať nasledovné oblasti. 1. Trh Môže byť lákavé vybrať si produkty, pretože si myslíte, že ich budú zákazníci kupovať. S týmto prístupom je ale spojené riziko: vaše produkty môžu ležať na policiach alebo v sklade a zapadať prachom.  Aby ste tomu predišli, je potrebné nájsť medzeru na trhu, ktorú dokážete zaplniť. Prieskum trhu vám pomôže odhaliť produkty, ktoré na trhu chýbajú a majú potenciál prilákať zákazníkov. Analýza konkurencie vám tiež pomôže zistiť, ktoré produkty sa už na danom trhu ponúkajú.  Nezabudnite, že neexistuje univerzálny prístup, preto si dobre rozmyslite, na aké výživové doplnky by ste sa chceli zamerať.

PRIVATE LABEL VÝŽIVOVÉ DOPLNKY

Private label (privátna značka) je o vytváraní konečného produktu spolu s výrobcom. Máte nad ním väčšiu kontrolu, pretože môžete rozhodovať o forme (napr. vegánske/želatínové kapsuly), balení (napr. vrecká, tuby) a ingredienciách (napr. špeciálna príchuť).

Výživové doplnky budú prispôsobené vašim potrebám, vďaka čomu bude pre vás ľahšie odlíšiť sa od konkurencie. Ak máte dobrý prehľad o trhu a viete, ktoré produkty sú v súčasnosti populárne, môžete si ich nechať vyrábať pod svojou značkou. Viac o jej výhodách sa dozviete v našom článku o 5 výhodách privátnej značky výživových doplnkov.

MALI BY STE SI VYBRAŤ WHITE LABEL ALEBO PRIVATE LABEL VÝŽIVOVÉ DOPLNKY?

Oba typy výroby majú svoje výhody. Vieme, že rozhodnúť sa pre jednu z možností môže byť ťažké, preto vám prinášame krátky zoznam situácií, kedy môže byť jedna možnosť lepšia ako druhá.

WHITE LABEL 

White label výživové doplnky sú lepšou voľbou, ak:

  • práve začínate
  • máte malú firmu a nepotrebujete väčšie množstvo produktov
  • nepotrebujete produkty s vlastným zložením

PRIVATE LABEL

Private label výživové doplnky sú skvelou voľbou, ak:

  • poznáte trh s výživovými doplnkami 
  • máte skúsenosti s predajom výživových doplnkov
  • chcete produkt na mieru

Aby sme zodpovedali otázku z nadpisu tohto článku – žiadna možnosť nie je lepšia ako druhá a výber závisí od vašich potrieb. Ak hľadáte spoľahlivú spoločnosť na výrobu výživových doplnkov, môže vám pomôcť náš článok o 6 kritériách, ktoré vám pomôžu vybrať toho správneho výrobcu.

Kontaktujte nás

Tešíme sa na spoluprácu s vami. Ak nás chcete kontaktovať, vyplňte kontaktný formulár alebo sa obráťte na nášho obchodného zástupcu.