Tri veci, ktoré by ste mali vedieť predtým, ako spustíte predaj výživových doplnkov + bonusový tip

Či už ste majiteľka salónu krásy, osobný tréner, fyziterapeut alebo jednoducho nadšenec zdravého životného štýlu – predaj výživových doplnkov je skvelý spôsob, ako dokážete prepojiť svoju vášeň s podnikaním. Keďže trh s výživovými doplnkami zaznamenáva stabilný rast a nič nenaznačuje, že by sa rast mal spomaliť, čoraz viac ľudí predáva výživové doplnky pod vlastnou značkou. Pred uvedením svojich produktov na trh však potrebujete poznať nasledovné oblasti.

1. TRH

Môže byť lákavé vybrať si produkty, pretože si myslíte, že ich budú zákazníci kupovať. S týmto prístupom je ale spojené riziko: vaše produkty môžu ležať na policiach alebo v sklade a zapadať prachom.

Aby ste tomu predišli, je potrebné nájsť medzeru na trhu, ktorú dokážete zaplniť. Prieskum trhu vám pomôže odhaliť produkty, ktoré na trhu chýbajú a majú potenciál prilákať zákazníkov. Analýza konkurencie vám tiež pomôže zistiť, ktoré produkty sa už na danom trhu ponúkajú.

Nezabudnite, že neexistuje univerzálny prístup, preto si dobre rozmyslite, na aké výživové doplnky by ste sa chceli zamerať.

Či už ste majiteľka salónu krásy, osobný tréner, fyziterapeut alebo jednoducho nadšenec zdravého životného štýlu – predaj výživových doplnkov je skvelý spôsob, ako dokážete prepojiť svoju vášeň s podnikaním. Keďže trh s výživovými doplnkami zaznamenáva stabilný rast a nič nenaznačuje, že by sa rast mal spomaliť, čoraz viac ľudí predáva výživové doplnky pod vlastnou značkou. Pred uvedením svojich produktov na trh však potrebujete poznať nasledovné oblasti. 1. Trh Môže byť lákavé vybrať si produkty, pretože si myslíte, že ich budú zákazníci kupovať. S týmto prístupom je ale spojené riziko: vaše produkty môžu ležať na policiach alebo v sklade a zapadať prachom.  Aby ste tomu predišli, je potrebné nájsť medzeru na trhu, ktorú dokážete zaplniť. Prieskum trhu vám pomôže odhaliť produkty, ktoré na trhu chýbajú a majú potenciál prilákať zákazníkov. Analýza konkurencie vám tiež pomôže zistiť, ktoré produkty sa už na danom trhu ponúkajú.  Nezabudnite, že neexistuje univerzálny prístup, preto si dobre rozmyslite, na aké výživové doplnky by ste sa chceli zamerať.

2. ZÁKAZNÍCI

Je kľúčové poznať ľudí, ktorým budete predávať svoje produkty, a tiež ich potreby. Ľudia so záujmom o zdravý životný štýl tvoria príliš širokú cieľovú skupinu. Potrebujete ju bližšie špecifikovať.

Sú vašou cieľovou skupinou ženy, ktoré túžia po krajšej pleti a lepšej kvalite vlasov? Seniori, ktorí by chceli podporiť zdravie svojich kĺbov? Športovci, ktorých cieľom je zlepšenie výkonu?

Čím konkrétnejšia bude, tým lepšie. Ľahšie tak môžete svoje marketingové aktivity zamerať na menšiu skupinu ľudí, u ktorých je väčšia pravdepodobnosť, že si váš výživový doplnok kúpia. 

Nezabudnite identifikovať potreby vašej cieľovej skupiny a miesta, kde títo ľudia investujú čas a peniaze. Pomôže vám to nielen určiť miesta predaja vašich výrobkov (online, maloobchod alebo oboje), ale aj vybrať branding a marketingové kanály

Povedzme, že je vaša značka určená pre seniorov, ktorí chcú podporiť zdravie svojich kĺbov. Pravdepodobne si nevyberiete internetový obchod a marketingovú kampaň na Instagrame, pretože tam zvyčajne nenakupujú ani netrávia svoj čas.

3. CENA

Správna cena je základným predpokladom úspechu vašej značky výživových doplnkov. Jej stanovenie závisí od viacerých faktorov, pričom jedným z nich sú práve vaši potenciálni zákazníci

Majte na pamäti, že ak sú vo všeobecnosti ochotní zaplatiť za určité produkty viac peňazí (napr. výživové doplnky na podporu krásy), nižšie ceny ich môžu odradiť. Ak sa výrobok bežne predáva za 40 eur, ale vy ho svojej cieľovej skupine ponúkate za 20 eur, zákazníci si ho nemusia kúpiť. Budú si myslieť, že výrobok stojí menej z dôvodu nízkej kvality, aj keď to tak nie je.

BONUSOVÝ TIP OD NÁŠHO RIADITEĽA

Náš generálny riaditeľ Martin Guniš má pre nováčikov, ktorí to s predajom výživových doplnkov myslia vážne, túto radu:  

„Začnite s jedným produktom. Nepotrebujete mať hneď na začiatku portfólio s 15 produktmi, lebo chcete zaplniť miesto na svojej webovej stránke. Je lepšie začať v malom, než mať sklad plný produktov, ktoré nikto nechce. Radšej si zvoľte white label a nevymýšľajte svoje vlastné produkty bez predchádzajúcich skúseností v tomto odvetví. A nakoniec: jeden výživový doplnok na všetko nemusí byť šťastná voľba.“

Keď pochopíte trh, svoju cieľovú skupinu a ceny, môžete začať hľadať spoľahlivého výrobcu. V našom článku nájdete 6 kritérií, ktoré vám pomôžu nájsť výrobcu výživových doplnkov pre vlastnú značku

Ak by sa vám zišlo poradenstvo pri výbere tých správnych produktov pre vašu cieľovú skupinu, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme.

Kontaktovať

Kontaktujte nás

Tešíme sa na spoluprácu s vami. Ak nás chcete kontaktovať, vyplňte kontaktný formulár alebo sa obráťte na nášho obchodného zástupcu.