Doplnky výživy pre hráčov sú na vzostupe – predpovede, dáta a príležitosti pre privátne značky

Atraktívne finančné odmeny, rastúce príjmy a rozširujúce sa publikum e-šport a herný priemysel má obrovský potenciál. Aj privátne značky si môžu na tomto trhu nájsť svoje vlastné príležitosti. My sme zozbierali relevantné dáta a spísali potreby hráčov v oblasti zdravia, aby ste si vy mohli udržať s vašimi výživovými doplnkami náskok pred ostatnými hráčmi na trhu. 

Gaming a e-šport – aký je medzi nimi rozdiel? 

Skôr než sa do témy ponoríme hlbšie, poďme si definovať tieto dva pojmy. Hoci sa e-šport a gaming často používajú ako synonymá, je medzi nimi rozdiel. Gaming (hranie hier) je široký pojem, ktorý zahŕňa hranie akejkoľvek videohry bez ohľadu na platformu alebo spôsob.

Na druhej strane, e-šport (elektronický šport) znamená súťažné hranie s konkrétnym cieľom/výhrou, ako je napríklad získanie majstrovského titulu alebo peňažnej odmeny.

Či už ste majiteľka salónu krásy, osobný tréner, fyziterapeut alebo jednoducho nadšenec zdravého životného štýlu – predaj výživových doplnkov je skvelý spôsob, ako dokážete prepojiť svoju vášeň s podnikaním. Keďže trh s výživovými doplnkami zaznamenáva stabilný rast a nič nenaznačuje, že by sa rast mal spomaliť, čoraz viac ľudí predáva výživové doplnky pod vlastnou značkou. Pred uvedením svojich produktov na trh však potrebujete poznať nasledovné oblasti. 1. Trh Môže byť lákavé vybrať si produkty, pretože si myslíte, že ich budú zákazníci kupovať. S týmto prístupom je ale spojené riziko: vaše produkty môžu ležať na policiach alebo v sklade a zapadať prachom.  Aby ste tomu predišli, je potrebné nájsť medzeru na trhu, ktorú dokážete zaplniť. Prieskum trhu vám pomôže odhaliť produkty, ktoré na trhu chýbajú a majú potenciál prilákať zákazníkov. Analýza konkurencie vám tiež pomôže zistiť, ktoré produkty sa už na danom trhu ponúkajú.  Nezabudnite, že neexistuje univerzálny prístup, preto si dobre rozmyslite, na aké výživové doplnky by ste sa chceli zamerať.

Prehľad a predpovede trhu elektronických športov

Údaje zo správy s názvom Global Esports & Live Streaming Market Report 2021 od spoločnosti Newzoo ukazujú, že globálne odvetvie e-športov dosiahlo v roku 2021 príjmy vo výške 1,084 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný rast o 14,5 %. Podľa dát spoločnosti Statista sa očakáva, že toto odvetvie dosiahne v roku 2029 hodnotu 5,48 miliárd dolárov. To zodpovedá kumulovanej ročnej miere rastu na úrovni 12 % v rokoch 2021 až 2029.

Počet ľudí sledujúcich živé prenosy z hrania hier dosiahol v roku 2021 728,8 milióna a očakáva sa, že do roku 2024 zaznamená kumulovanú ročnú mieru rastu na úrovni +9,2 %.

Aj výška finančných výhier potvrdzuje, že ide o lukratívne odvetvie. International 2021 bol e-športový turnaj, ktorý ponúkol najväčší celkový výherný bank do novembra 2022. Celkový výherný bank tohto turnaja mal hodnotu 40 miliónov dolárov.

Toto sú potreby a výzvy hráčov v oblasti zdravia

Tradičný obraz hráča (gamera), ktorý celé hodiny sedí pred obrazovkou počítača obklopený energetickými nápojmi a zemiakovými lupienkami, sa pomaly vytráca. V súčasnosti sa hodnoty hráčov e-športu viac zhodujú s hodnotami tradičných športovcov a ľudí pravidelne užívajúcich výživové doplnky.

Výsledky štúdie z roku 2022 s 260 profesionálnymi hráčmi dokazujú, že pre mnohých z nich to nie je o sedavom spôsobe života. Štúdia odhalila, že 92,7 % účastníkovstrednú a/alebo vysokú úroveň fyzickej aktivity.

Napriek tomu má hranie hier a elektronický šport stále veľa nepriaznivých účinkov na organizmus. Článok z roku 2020 uverejnený v časopise Journal of Sport and Health Science zhrnul najčastejšie zdravotné problémy súvisiace s e-športom. Patria medzi ne poruchy spánku, stres, problémy so zrakom, bolesti pohybového aparátu, nárast hmotnosti atď.

Doplnky výživy pre hráčov sú vašou príležitosťou

Aby gameri uspeli, musia si rozvíjať aj zručnosti, ako je koordinácia očí a rúk, rýchla reakcia a rýchle rozhodovanie. Vaša príležitosť preto spočíva vo vývoji výživových doplnkov pod privátnou značkou, ktoré odzrkadľujú potreby v oblasti zdravia a životného štýlu spojené s týmto športom alebo zlepšujú energiu, sústredenie, vytrvalosť a reakčný čas.

Pokiaľ ide o formu, na trhu v súčasnosti dominujú hotové nápoje. Očakáva sa však, že sa na trhu bude zvyšovať podiel gumených cukríkov, práškov, kapsúl a tyčiniek. Dôvodom je, že gameri a atléri v e-športe môžu takéto produkty konzumovať počas hry, pred ňou alebo po nej bez väčšej námahy.

Keďže trh pre e-šport naďalej rastie, pribúdajú aj príležitosti pre majiteľov privátnych značiek. Ak by ste radi rozšírili svoju cieľovú skupinu a portfólio produktov, pokojne nás kontaktujte. Radi vám pomôžeme s vývojom doplnkov výživy pre hráčov, ktoré odrážajú ich potreby.

Kontaktovať

Naši partneri

Kontaktujte nás

Tešíme sa na spoluprácu s vami. Ak nás chcete kontaktovať, vyplňte kontaktný formulár alebo sa obráťte na nášho obchodného zástupcu.