Prečo by ste mali predávať private label kolagén?

Nie je prekvapujúce, že kolagén sa stal často skloňovaným výrazom v odvetví výživových doplnkov. Zvyšujúce sa povedomie o zdraví, nárast výdavkov v oblasti zdravia a zvýšený výskyt artritídy a iných ochorení pohybového aparátu sú niektoré z faktorov, ktoré prispievajú k dopytu spotrebiteľov po týchto výživových doplnkoch. Správanie zákazníkov a prognózy trhu naznačujú, že private label kolagén by mohol byť dobrou voľbou pre majiteľov privátnych značiek.

ZÁKAZNÍCI UŽÍVAJÚ KOLAGÉN Z RÔZNYCH DÔVODOV

Kolagén je najrozšírenejšou bielkovinou v našom tele a je nevyhnutný na udržanie dobrého zdravia. Nachádza sa v mnohých štruktúrach vrátane kože, svalov, chrupaviek, šliach a kostí. Tento proteín má mnoho dôležitých funkcií, napríklad posilňuje kosti a poskytuje štruktúru našej pokožke. Vystavenie UV žiareniu, fajčenie a prirodzený proces starnutia však prispievajú k znižovaniu hladiny kolagénu v tele. 

Dopĺňanie kolagénu je spojené s celým radom prínosov pre zdravie. Môže zlepšiť zdravie pokožky a spomaliť jej starnutie tým, že redukuje vrásky a suchosť. Z preskúmania 11 štúdií zameraných prevažne na ženy vyplynulo, že užívanie 3 až 10 gramov kolagénu denne počas priemerného obdobia 69 dní viedlo k zlepšeniu pružnosti a hydratácie pokožky.

Či už ste majiteľka salónu krásy, osobný tréner, fyziterapeut alebo jednoducho nadšenec zdravého životného štýlu – predaj výživových doplnkov je skvelý spôsob, ako dokážete prepojiť svoju vášeň s podnikaním. Keďže trh s výživovými doplnkami zaznamenáva stabilný rast a nič nenaznačuje, že by sa rast mal spomaliť, čoraz viac ľudí predáva výživové doplnky pod vlastnou značkou. Pred uvedením svojich produktov na trh však potrebujete poznať nasledovné oblasti. 1. Trh Môže byť lákavé vybrať si produkty, pretože si myslíte, že ich budú zákazníci kupovať. S týmto prístupom je ale spojené riziko: vaše produkty môžu ležať na policiach alebo v sklade a zapadať prachom.  Aby ste tomu predišli, je potrebné nájsť medzeru na trhu, ktorú dokážete zaplniť. Prieskum trhu vám pomôže odhaliť produkty, ktoré na trhu chýbajú a majú potenciál prilákať zákazníkov. Analýza konkurencie vám tiež pomôže zistiť, ktoré produkty sa už na danom trhu ponúkajú.  Nezabudnite, že neexistuje univerzálny prístup, preto si dobre rozmyslite, na aké výživové doplnky by ste sa chceli zamerať.

Kolagén môže tiež zmierniť bolesť kĺbov a chrániť pred rednutím kostíPreskúmanie štúdií zameraných na ľudí trpiacich osteoartrózou ukázalo, že užívanie kolagénu viedlo k výraznému zlepšeniu príznakov osteoartrózy. Medzi ďalšie výhody patrí zvýšenie svalovej hmotypodpora zdravia srdca a posilnenie vlasov a nechtov. Potenciálne prínosy sú sľubné, je však potrebný ďalší výskum.

Prieskum Consumer Supplement Survey 2022, ktorý realizovala spoločnosť Industry Transparency Center (ITC) v Spojenom kráľovstve, Taliansku, Nemecku, USA a Číne, odhalil, že krása je hlavným dôvodom, prečo ľudia užívajú kolagénové doplnky v týchto krajinách. Ďalšími dôvodmi boli: obsah bielkovínzdravie kĺbovzdravie kostí a bolesť/zápal. Prieskum tiež ukázal, že priemerný spotrebiteľ minie na kolagén 30 eur mesačne.

PREDPOKLADÁ SA, ŽE TRH S KOLAGÉNOM PORASTIE

Globálny trh s kolagénovými doplnkami mal v roku 2021 hodnotu 1,99 miliardy amerických dolárov. Okrem toho sa očakáva, že bude od roku 2022 do roku 2028 rásť pri kumulovanej ročnej miere rastu (CAGR) na úrovni 5,5 %

Z hľadiska formy mali v roku 2021 najväčší podiel na tržbách globálneho trhu tablety a gumené cukríky – približne 60 %. Zákazníci ich vo veľkej miere preferujú, čo potvrdzuje aj výskum spoločnosti Allied Market Research a Future Market Insights. Z vyššie uvedeného prieskumu Consumer Supplement Survey 2022 tiež vyplynulo, že kapsuly, tabletky a nápoje boli uprednostňované pred práškami, hoci všetky tieto formy boli obľúbené. 

Podľa údajov spoločnosti Grand View Research a Future Market Insights však prášková forma zaznamená v období predpovede najvyššiu mieru rastu. 

Keďže spotrebitelia majú viac informácií o výhodách kolagénu, prejavujú o neho väčší záujem – či už vo forme tabliet, gumených cukríkov alebo prášku. Z tohto dôvodu má private label kolagén potenciál na úspech. Ak uvažujete o pridaní tohto výživového doplnku do svojej ponuky, radi vám pomôžeme nájsť ideálny produkt, ktorý bude vyhovovať vašej značke a vašim zákazníkom.