V roku 2024 nám ponúka odvetvie výživových doplnkov unikátne trendy, ktoré vy ako vlastník privátnej značky môžete využiť na získanie náskoku pred konkurenciou a tiež na to, aby ste uspokojili čoraz náročnejších zákazníkov. Ak sa chcete stať lídrom na tomto dynamickom trhu, je nevyhnutné porozumieť týmto trendom – od prudko rastúceho záujmu o športovú výživu až po požiadavky na personalizované a rastlinné doplnky.
Športová výživa
Trh so športovou výživou v posledných rokoch zaznamenal nárast, ktorý sa pripisuje rastúcemu záujmu zákazníkov o telesné zdravie a zdravý životný štýl. Predpokladá sa, že veľkosť globálneho trhu športovej výživy dosiahne podľa správy od Grand View Research 75 miliárd USD do roku 2030. Očakáva sa, že kumulovaná ročná miera rastu dosiahne 7,5 % od roku 2024 do 2030.
Aj v roku 2024 je športová výživa trendom, a to vďaka svojmu širšiemu záberu. Teraz zahŕňa nielen profesionálnych športovcov, ale aj milovníkov fitness a každodenných spotrebiteľov, ktorí chcú zlepšiť svoj fyzický výkon a regeneráciu. Trend je podporený aj novým výskumom o účinnosti športových výživových doplnkov pri zvyšovaní výkonnosti pri cvičení.
Toto môžete urobiť: Zamerajte sa na vývoj produktov s preukázanou účinnosťou, prípadne do svojho portfólia produktov zaraďte populárne výživové doplnky, ako je kreatín alebo srvátkový proteín. Účinnou marketingovou stratégiou môže byť aj spolupráca s odborníkmi na fitness a športovcami, ktorí tieto produkty schvaľujú.
2. Výživové doplnky pre krásu zvnútra
Koncept krásy zvnútra je populárnejší aj vďaka zvyšujúcemu sa povedomiu spotrebiteľov o prepojení medzi výživou a zdravím pokožky. Podľa správy spoločnosti Verified Market Research sa veľkosť trhu s výživovými doplnkami pre krásu v roku 2023 odhadovala na 2,90 miliárd USD a do roku 2030 sa očakáva jeho nárast o 5,55 %.
Keďže spotrebitelia naďalej preferujú holistický prístup ku kráse, doplnky výživy ponúkajúce účinky ako hydratácia pokožky, zmierňovanie príznakov starnutia a podpora zdravia vlasov sú čoraz populárnejšie. Tento trend je prepojený so širším wellness smerovaním, ktoré kladie dôraz na celkové zdravie ako základ krásy.
Toto môžete urobiť: Zamerajte sa na vytvorenie výživových doplnkov s klinicky overenými zložkami pre zdravie pokožky, ako je kolagén, vykonajte výskum na podporu tvrdení a propagujte výrobky ako súčasť holistickej starostlivosti o krásu.
Výživové doplnky na krásu sú dnes súčasťou holistického prístupu.
3. Klinicky testované ingrediencie
Dopyt po doplnkoch s klinicky overenými zložkami rastie v dôsledku zvýšeného povedomia spotrebiteľov o účinnosti doplnkov stravy a ich skepticizmu voči nej. Spotrebitelia sú viac informovaní. Preto hľadajú overené produkty, ktoré poskytujú skutočné zdravotné účinky. Sprísňujú sa aj legislatívne podmienky, čím sa význam klinicky overených tvrdení zvyšuje.
Nedávny prieskum McKinsey že pre približne 50 % spotrebiteľov v USA a Spojenom kráľovstve je pri nákupe dôležitá klinická účinnosť, zatiaľ čo len 20 % spotrebiteľov uviedlo to isté v prípade prírodných alebo čistých látok. Navyše, prieskum od Euromonitor International zistil, že 85 % kupujúcich je ochotných zaplatiť viac za produkty pre krásu, ktoré majú dokázanú efektívnosť alebo preukázané účinky.
My napríklad v našom hovädzom a rybom kolagéne používame kolagénové peptidy Peptan. A to z jednoduchého dôvodu. Tieto peptidy sú podporené vedeckým výskumom, vďaka čomu vieme pre vašich zákazníkov zaručiť tú najvyššiu kvalitu a účinnosť.
Toto môžete urobiť: Používajte vedecky overené zložky vo svojich výrobkoch, spolupracujte s odborníkmi na zdravie pri overovaní výrobkov a zdôrazňujte vedecké dôkazy v marketingových aktivitách. Uistite sa, že váš dodávateľ je certifikovaný, aby ste zaručili najvyššiu kvalitu vašich produktov.
4. Rastlinné výživové doplnky
Posun smerom k rastlinným doplnkom je výsledkom rastúceho počtu vegánov a vegetariánov, ako aj všeobecného posunu spotrebiteľov smerom k prírodnejším a ekologickejším produktom. Očakáva sa, že trh s vegánskymi výživovými doplnkami bude v rokoch 2022 až 2027 rásť tempom 6,7 %.
V roku 2024 tento trend posilní rastúce povedomie o zdravotných a environmentálnych výhodách rastlinnej stravy. Spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú výživové doplnky, ktoré sú v súlade s ich etickými a zdravotnými hodnotami.
Toto môžete urobiť: Dôležitými stratégiami sú zaradenie rastlinných výživových doplnkov do svojho portfólia produktov, zabezpečenie etického pôvodu zložiek a informovanie o environmentálnych a zdravotných prínosoch týchto výrobkov. Certifikácia na vegánske a organické produkty vám navyše môže pridať na dôveryhodnosti.
Popularita vegánskej a vegetariánskej stravy podporuje rast rastlinných výživových doplnkov.
5. Personalizácia
Personalizované výživové doplnky sú populárnejšie aj vďaka technologickému pokroku a rastúcej preferencii spotrebiteľov pre personalizované riešenia v oblasti zdravia. Predpovede Grand View Research očakávajú, že trh personalizovanej výživy a doplnkov zaznamená medzi rokmi 2023 a 2030 rast na úrovni 15 %.
Štúdia z roku 2023 od Vesta zistila, že najmä mladšie generácie, konkrétne 71 % GenZ a mileniálov, sa zaujímajú o personalizované výživové doplnky. Tento trend je podporovaný technologickým pokrokom, ako je umelá inteligencia, genetické testovanie a analýza údajov, ktoré umožňujú presnejšie prispôsobenie doplnkov výživy individuálnym potrebám. Súvisí to aj s nárastom nositeľnej elektroniky, ktorá je od roku 2016 v top 3 globálnych fitness trendov.
Toto môžete urobiť: Implementujte systém pre personalizované hodnotenie, použite AI a analýzu dát na vytvorenie výživových doplnkov na mieru a zaistite hladkú zákaznícku skúsenosť od hodnotenia až po doručenie. Vďaka výrobe pre privátnu značku môžeme prispôsobiť vaše výživové doplnky potrebám vašej cieľovej skupiny.
Aby sme to zhrnuli
Každý z týchto trendov vo výživových doplnkoch prináša unikátnu príležitosť pre rast a inováciu. Avšak vyžaduje si to proaktívny prístup. Vyvíjanie produktov, ktoré zarezonujú s vyvíjajúcimi sa spotrebiteľskými preferenciami, investovanie do výskumu a technológie na doloženie tvrdení a zaručenie etických a udržateľných praktík, bude kľúčovým rozlišovačom v konkurenčnom prostredí.