Jeden výživový doplnok na všetko – naozaj ho chcú vaši zákazníci?

Ľudí, ktorí začínajú podnikať s vlastnou značkou výživových doplnkov, často zaujíma zmena receptúry. Chcú vytvoriť produkt, vďaka ktorému sa odlíšia od svojej konkurencie. Je to pochopiteľné. Mať produkt, ktorý osloví zákazníka, je totiž predpokladom úspechu. V praxi sa ale ukazuje, že snaha prísť s niečím novým sa nemusí vždy vyplatiť.

Mnohí majitelia privátnych značiek by pri vstupe na trh chceli mať jeden produkt na všetko, prípadne priniesť novinku, ktorá na trhu ešte nie je. Ich motiváciou je aj snaha odbremeniť zákazníka od nakupovania samostatných produktov. V mnohých prípadoch to, že multifunkčný produkt na trhu nie je, znamená jedno – zákazníci o neho nemajú záujem.

SPOTREBITELIA VNÍMAJÚ PRODUKTY INAK

Ukážeme si príklad z kategórie vitamínov a minerálov. Máte v ponuke výživový doplnok v kombinácii vitamín C + D + zinok. Ak chce zákazník vitamín C, väčšinou si kúpi jednozložkový produkt, teda samostatný vitamín C. Dôvodom nie je cena, keďže tá je pri oboch produktoch porovnateľná. Ide skôr o preferenciu. Zákazník je zvyknutý na overenú klasiku a ďalšie zložky v tomto prípade vníma ako nadbytočné.

Ďalším príkladom je kolagén. Niektorí majitelia značiek by chceli propagovať kolagénové produkty na krásu a zároveň aj na kĺby či ďalšie oblasti. Ak zákazníčka hľadá kolagén na krásu, zameria sa na výživové doplnky, ktoré budú mať na obale uvedené zlepšenie kvality vlasov či redukciu vrások. 

Ak uvidí, že je produkt určený na krásu aj kĺby, nekúpi si ho. Má totiž pocit, že kolagén pôsobí z polovice na krásu a z polovice na kĺby. Zameranie na obe oblasti neberie ako benefit. Keďže chce produkt 100 % určený na krásu, pôjde hľadať inú alternatívu.

RIEŠENIE PRE MAJITEĽOV PRIVÁTNYCH ZNAČIEK 

Možno sa teraz pýtate, či máte zabudnúť na viaczložkové produkty. Určite nie. Treba sa zamerať skôr na kombinácie, ktoré už sú dostupné na trhu a zákazníci ich kupujú. Príkladom je multivitamín či kombinácia magnézia + vitamínu B6, ktoré sa navzájom dopĺňajú pri zmierňovaní stresu¹. Odlíšiť od konkurencie sa dá samotným obalom produktu či netradičným marketinogm.

Rovnako je potrebná opatrnosť pri zavádzaní nových receptúr. Pretože ako sa ukazuje – spotrebitelia častokrát nechcú jeden výživový doplnok na všetko, ale preferujú samostatné produkty. 

Ako výrobca výživových doplnkov sme už pomohli mnohým značkám vybrať produkty, ktoré oslovili ich zákazníkov. Radi poradíme aj vám, stačí, keď vyplníte kontaktný formulár.

Zdroje: ¹https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6298677/