Pätnásty ročník ocenenia Diamanty slovenského biznisu ukázal tucet firiem, ktoré sa vyznačujú rýchlym rastom, miliónovými tržbami aj potenciálom do budúcna. V kategórii Východ sme sa umiestnili na 3. mieste. Prečo magazín Forbes a firma Enterprise Investors založili túto súťaž? Vďaka čomu sme sa zaradili medzi ocenené firmy? Aké plány máme v rámci firmy do budúcna?
Diamanty slovenského biznisu nie sú korporáty
Súťaž Diamanty slovenského biznisu už po 15.-krát ocenila najdynamickejšie rastúce malé a stredne veľké podniky v piatich kategóriách. Je to jediný rebríček v našej krajine, ktorý dlhodobo mapuje spoločnosti bez zahraničného kapitálu.
Cieľom je ukázať, že podnikateľský sektor na Slovensku nie je len o nadnárodných korporátoch s bratislavskými pobočkami. Aj menšie spoločnosti, o ktorých sa v médiách nepíše denne, sú významným prvkom hospodárstva našej krajiny – tvoria pracovné miesta, prispievajú k regionálnemu rozvoju a tvoria hodnoty.
A aké podmienky musí firma splniť na to, aby mala šancu zaradiť sa do rebríčka, ktorý zostavuje firma Enterprise Investors, magazín Forbes a ďalší partneri? Sú to minimálne tri posledné roky nepretržitej činnosti, ročné tržby od 5 do 75 miliónov eur v rovnakom časovom období, ziskovosť aspoň od roku 2020 a žiadny zahraničný kapitál.
Spoluzakladatelia našej spoločnosti Martin a Adam Gunišovci (v strede) pri preberaní ocenenia Diamanty slovenského biznisu.
V GreenPharm rastieme, aké sú ďalšie plány?
Keď Martin Guniš v roku 2016 zakladal firmu, netušil, aký rýchly rast bude do piatich rokov nasledovať. Prvým produktom, ktorý sme začali vyrábať, bol kolagén. V tom čase ešte nebol tak populárny. Teraz ročne spracujeme na našich linkách viac ako 150 ton kolagénu, pričom dopyt stále rastie.
Neostalo to len pri kolagéne. Postupne nám pribúdali ďalšie výživové doplnky, aktuálne máme na sklade viac ako 300 ingrediencií. Práve rast bol dôvodom, prečo sme sa s výrobou viackrát sťahovali do väčších priestorov. Aktuálne u nás vo firme pracuje viac ako 80 ľudí na 2-tisícoch štvorcových metrov. Na jar 2024 by sa mali naše priestory rozšíriť dvojnásobne.
V roku 2019 sme prekročili tržby v objeme 2 miliónov, v roku 2022 to bolo viac ako 11 miliónov. Hoci sa vo firme špecializujeme na práškové, tabletové a kapsulové výživové doplnky, časom by sme chceli spustiť aj výrobu generických liekov pre farmaceutický priemysel.