V uplynulých rokoch poznačených globálnou pandémiou sa zdravie a duševná pohoda stali pre spotrebiteľov najvyššou prioritou. Prieskumy, výskumy a naše skúsenosti naznačujú tri trendy v oblasti výživových doplnkov, ktoré budú dominovať v roku 2023. Preto ak máte vlastnú značku výživových doplnkov alebo v tejto oblasti chcete začať podnikať, tento článok je pre vás.
Napriek zraniteľnej finančnej stabilite mnohých spotrebiteľov prieskum spoločnosti Accenture na rok 2022, ktorého sa zúčastnilo viac ako 11 300 respondentov zo 16 krajín, odhalil, že 80 % ľudí plánuje v nasledujúcom roku udržať svoje výdavky na zdravie a kondíciu na rovnakej úrovni alebo ich zvýšiť. Tieto kategórie výživových doplnkov budú mať v roku 2023 silné postavenie na trhu:
1. PODPORA IMUNITY
Od vypuknutia pandémie COVID-19 dominujú na trhu výživové doplnky na posilnenie imunity. Očakávame, že tento trend bude pokračovať. Prieskum spoločnosti Food Supplements Europe z roku 2022 potvrdzuje naše pozorovania, pretože ukázal, že výživovým doplnkom č. 1 v EÚ je vitamín D, za ktorým nasleduje vitamín C. Oba vitamíny sa používajú na podporu imunity. Multivitamín je tiež produkt, ktorý si od nás často objednávajú naši B2B zákazníci.
2. ZVLÁDANIE STRESU
Sociálny a hospodársky vývoj v uplynulých rokoch vo svete ovplyvňuje duševnú pohodu ľudí. Toto tvrdenie potvrdzuje aj online prieskum, ktorý v auguste a septembri 2022 realizovala Americká psychologická asociácia medzi 3192 dospelými. Prevažná väčšina z nich uviedla, že významným zdrojom stresu je inflácia (83 %), ďalej ekonomika (69 %) a peniaze (66 %).
Prieskum EÚ z roku 2022, ktorého sa zúčastnilo viac ako 27 000 zamestnancov, odhalil, že stres na pracovisku v Európe od roku COVID-19 narastá. Takmer polovica respondentov (46 %) uviedla, že sú vystavení veľkému časovému stresu alebo pracovnému preťaženiu.
Reagovať na tento trend môžete tak, že zaradíte do svojho produktového portfólia výživové doplnky na zmiernenie stresu. Ashwagandha je adaptogén známy svojou schopnosťou znižovať stres. Ľudia používajú aj L-theanín, pretože im pomáha uvoľniť sa a znížiť stres.
3. PODPORA ZRAKU
Posledná kategória výrobkov tiež súvisí s celosvetovou pandémiou a lockdownom. Ľudia začali pracovať z domu a zvýšili čas strávený pred obrazovkou, čo malo nepriaznivý vplyv na zdravie očí. Z výskumu z roku 2021 vyplynulo, že Američania vo veku okolo dvadsať rokov strávili v roku 2020 na svojich telefónoch v priemere 28,5 hodiny týždenne, čo je nárast oproti 25,9 hodiny týždenne v roku 2018.
Ďalší prieskum uskutočnený v Spojenom kráľovstve v roku 2020 ukázal, že viac ako 27 % ľudí s ochorením očí súhlasilo s tým, že sa im počas zákazu vychádzania v súvislosti s COVID-19 zhoršil zrak v dôsledku obmedzeného prístupu k zdravotníckym službám. Okrem toho približne 12 % respondentov rozhodne súhlasilo s tým, že pocítili zhoršenie svojho zraku.
Preto ak pridáte luteín alebo zeaxantín do svojho sortimentu, reagujete na potreby ľudí, ktorí chcú zlepšiť zdravie svojich očí.
V roku 2023 sa predpokladá, že sa budú dobre predávať doplnky výživy, ktoré odrážajú potreby zákazníkov týkajúce sa imunity, zvládania stresu a zdravia očí. Vďaka spolupráci so spoľahlivým výrobcom výživových doplnkov získate produkty, ktoré oslovia vašu cieľovú skupinu.
Ak vás zaujímajú aj ďalšie trendy v oblasti výživových doplnkov, môžete si prečítať aj náš článok o výživových doplnkoch s obsahom antioxidantov, v ktorom sa dozviete viac o produktoch s vysokým potenciálom rastu na nasledujúce obdobie. Zozbierali sme relevantné dáta a predpovede, aby ste si mohli prečítať o príležitostiach, ktoré ponúkajú doplnky výživy pre hráčov.